Jobb

Nu har jag jobbat i lite mer än två veckor med familjen. Det är väldigt roligt att jobba som nanny igen, måste säga att jag njuter mer av jobbet än jag trodde jag skulle göra. Hittar på massor kul med dem, förutom deras planerade aktiviteter som består av simning, rugby och franska har vi bakat, lekt skattjakt och nu har de dessutom skaffat en kattunge som vi kan roa oss med. Idag har de inga aktiviteter men de sa igår att de vill baka chokladcupcakes med blå glasyr så vi ska göra det. 
 
Annars tränar och bakar jag på morgonen innan jag börjar jobba och på kvällarna lagar jag mat om jag inte har träning. Idag har jag bakat gudomligt gott rödbetsbröd och banana bread i min nya brödbakform som jag köpte för 3 dollar i söndags. 
 
Kollar dessutom efter en till familj att jobba för. Var på intervju i fredags hos en familj som behöver någon onsdagar och fredagar så det skulle passa in med mitt nuvarande jobb. Men får inte veta något om det jobbet förrän fredag för de skulle åka bort i veckan. Men det är bara att hålla tummarna och om jag inte får det är det bara att fortsätta leta efter något för de dagar jag har tid. 
 
Jag har pluggat klart för våren nu. Blev så himla glad när jag fick veta att jag fick godkänt på uppgiften i diskret matematik som jag trodde jag skulle behöva göra om. Nu har jag gjort halva den kursen och måste göra tentan när jag är hemma i Sverige någon gång. Har sökt kurser till hösten för att läsa engelska på halvtid så det skulle passa väldigt bra med att jobba och plugga på deltid. 
 
Överlag går det bra just nu, jag har något att göra på dagarna och får också lite lön vilket är skönt och samtidigt hinner jag med att göra allt annat jag vill göra. Det vill säga baka, laga mat och träna. Det bästa med huset vi bor i är att kök och vardagsrum sitter ihop så jag kan kolla på FoodTv när jag är i köket! Något som Mark tycker är en av de dåliga sakerna med huset eftersom jag sätter igång mixern, köksfläkten och elvispen när han försöker kolla på tv. Men han får helt enkelt dra upp volymen på tv:n. 
 
Familjens gulliga kattunge:
 
I söndags gjorde jag vegetariska vårrullar med vitkål/morot/paprika/nudlar/vitlök/lök och vårrullar med kyckling/koriander/chili/ingefära/vitlök/lök:
 

Kommentarer
Postat av: Monica

Vad kul att allt känns bra med jobbet o livet i övrigt. Vad jag önskar att du höll till i vårat kök o bakade , lagade mat mm. Låter så gott allt du gör ! Själv har jag precis cyklat hem från jobbet i ösregn , hoppas ni har bättre väder ! Kramar fr moster

2015-05-30 @ 17:04:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0